søndag den 12. april 2015

Vær dit eget idol ♡


For tiden handler alt om, hvordan du ser ud. Hvordan, at man er "bedre", hvis man er pæn. Men det er være bedre, og at være over nogen andre, handler ikke om at se bedre ud. Det handler om at være en bedre person.

Jeg havde mine tvivl med starte en blog især om mode. Jeg var bange for, at folk ville tænke, at det havde jeg da slet ikke forstand på eller, at jeg fx ikke, lad os bare sige, passer til den normale bloggers kropsskabelon. 
Men det er ikke det, det handler om. Det handler om at turde være sig selv og skrive de ting, man faktisk synes uden at tænke på, hvad andre tænker. Hvis man brænder for noget, skal man ikke lade andre stoppe sig. 
Jeg er ikke særlig god på billeder, og hver gang jeg lægger et billede op, som billedet ovenfor,
tænker jeg over, om jeg overhoved har virkelig lyst, og om folk mon kan lide det. Men det er der, jeg indser, at selvom det måske ikke er et godt billede, så er det mig, der er på billedet. Og jeg er perfekt, som jeg er, ligesom alle andre i denne verden. Der er ikke nogen, der skal komme og sige, at der er ting, jeg ikke kan gøre, fordi jeg ikke er en størrelse 36, og fordi hele mit liv ikke drejer sig om, hvordan jeg ser ud og, hvad jeg har på. Det er noget, jeg går op i, men min verden cirkulerer ikke kun om det, og jeg vil i hvert fald ikke, lade det give mig dårligt selvværd. 

Min pointe er, at det burde du heller ikke. Du burde ikke få ikke dårligt selvværd over, hvem du er og, hvad du kan lide. Kan du lide at gå på McDonalds? Gør det. Kan du lide piercinger? Få nogle. Indse, hvem du er og, hvordan du er og lær at acceptere det. Ikke på en "Det er der ikke noget at gøre ved"-måde, for du kan jo altid gå på kur, eller gå i det tøj der er på mode, men bare tjek med dig selv, om du gør det for dig eller for nogle andre. Og hvis du har lyst til at gå med en orange plysjakke, så siger jeg "Go for it!". 

Egentlig er det idolers skyld. De er jo vores idoler, vi ser op til dem. Men jeg siger drop dem. Drop at ville være alle de kendte, sultetynde, pæne model-personer (at tage inspiration i dem er selvfølgelig en anden sag), og se i stedet kun op til en person; dig selv. Fordi du er perfekt, og du behøver slet ikke alle de andre. Skab dine egne trends. Der er simpelthen for mange spændende tanker inde i dit hoved til, at du også kan gå rundt og tænke på andres tanker. 
Og hvis folk fortæller dig, du har taget på, spiser for meget, går i det forkerte tøj eller bare snakker dårligt om dig, så find et sted i dig selv, hvor du kan lytte og tage stilling til, hvad de siger, måske prøver de bare at hjælpe, men aldrig tro, at det, de siger, på nogen måde, gør dig mindre værd. Find et sted i dig selv, hvor du kan se, at hvis de snakker dårligt om dig, må det være dem, der er mindre værd, find et sted, hvor det er dig og hvordan du har det, der betyder noget og gør, hvad du vil.
Zandasia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...